Friday, April 27, 2012

Ngerepak: 2

Aku ingat gik time dolok-

Bangun pagi- pkl 6, kakya sambung tido balit 5minit gia, then bangun gik.

Nang liatlah mok bangun. Ne nak, skolah start pkl 7. Pegi mandik, berus gigi, smayang, makan then nait kreta pegi blaja. Setiap ari lalu Pawada kat Astana..beli newspaper depan suro Was Catering..lalu traffic kat bulatan Petronas area Matang sinun..lalu Satok..Sugarbun..lekak ya lintas tepi jalan jejantas kat St. Teresa.

Mun ari Sabtu boh padah, kadang2 mun sikda nasib nait sampan pegi kelas KK.

Datang lambat kenak dimerit. Aku rasa nama aku dolok antara nama paling banyak kenak dimerit sebab datang lambat. Lejuk sidak pengawas nanga muka ku itok hampe setiap ari datang lambat. Rumah jaoh..camne nak molah.

Masok kelas, engkah beg, mun datang awal sambung tido jap mun ngantok. Mun sik pegi kat flat polis beli nasik lemak. Dolok 50sen. Ada jak orang disuroh pake beli nasik lemak..dahla nyaman, murah. Aku suka ngan ikan masin nya..tang crispy jak rasa.

Dalam kelas siktauklah pa nak dipolah. Nang boring. Lagik2lah kelas BM, BI, Geografi and SEJARAH. Antara kelas paling ngantok and boring penah ku lalui. 5 tahun blaja Sejarah, sik penah dapat A time exam kecuali SPM..nang magic ku madah. Nang magic.

Time form 4 ngan form 5 dolok aku rajin mbak bol time PJ. Cikgu salu berik bol licak ngan pancit setiap kali mekorang mok main bol. Main bol kat padang juak best. Dapat sliding, molah freekick, ngan belipat. Nasiblah mun lipat kenak bol. Tapi salunya lipat kenak palak orang.

Paling ku bencik time PJ dolok is stretching. Ku siktauk pahal tapi aku angol..haha. Mun boleh time PJ dapat bol terus sepak. No kompromi. Sikda pike2 gik. Mun sik mbak baju spare pake main bol nang mampuslah, terpaksa kenak denda kutip sampah tepi longkang skolah..mun nasib bait cikgu suroh main..tapi mun main baju nang basah kuyup la..bau peluh all the way!

Aku rasa time molah experiment dekat skolah lah paling epic. Nektok blaja kat uni molah report sakit. Melu mike pasal plagiarism. Setiap perkataan yg diambik perlu direference and quote-kan; tapi time polah report experiment chemistry, biology or physics- aku rasa 99.999999% of the students tiru sebijik kedak report buku Sasbadi, Oxford ngan Pelangi.

Come to think of it-

I miss School.

Sik perlu gago pasal meniru!!

1 comments:

Unknown said...

kenangan skolah la sik pat dilupak :')

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...