Friday, November 5, 2010

Pencuri Di Micet

Aku benci btol ngan pencuri.

Aku rase korang pon benci pencuri gak kan? Sape tak benci? Yelah, katakanlah ko beli krete perodua alza baru, RM80k plak. Pastu..tak lame kemudian, kene curi.

Sape tak bengong? Mesti korang maki pencuri tu kan?

"Babi la pencuri. Kalau ak dpt jumpe si pencuri tu memang ak lanyak kaw2 punyelah. Ak bagi sontot ngan negro sikit baru die taw"


Biaselah. Dah kene, maki2 pencuri, pasrah dan marah. Insurans bayar 100% tak kalo kene curi?

Tak..tak, krete aku tak kene curi. Ak takde krete pon sebenarnye.

Yang ak bengong ni baju ak la kene curi. Baju jersi Arsenal plak tu. Baru beli. RM35. Masalahnye bukan ak sorang je kene. Aku, J-kal ngan Ecad pon kene gak. Aku rase ramai lagi baju kene curi dan ak taw ramai lagi orang kene lagi teruk. Semalam ak tak tido..tengok bola..nyesal plak tak pegi usha2 kat luar koridor tengok ade orang lalu2 bawak jersi.

RM35 tu banyak tau. Bole beli dinner plate kfc 3 bijik.


Ye tak ye gak, ni dah masok akhir sem. Datang la si setan2 sial, tangan panjang ngan tanduk mcm kerbau busuk mencuri barang2. Macam la xde keje lagi berfaedah?

Mak ngan Bapak korang miskin sangat ke? Xde duit ke nak beli baju? Ni Universiti la wei..pikirlah ngan rasional skit. Tu blom lagi kawan2 ak yg kene kat Iprom tu, lagi kesian. Pencuri ni- ish. Memang sial lah. Camner kalau Mak Bapak korang taw pasal perangai busuk korang kat universiti? Mak Bapak korang hantar ke universiti punyer lah jauh dengan harapan korang jadi insan yang BERGUNA. Ni korang x guna akal pegi sini nak mencuri. Pergh- memang ape la korang. Patut la Malaysia "maju". Kerajaan da siap bagi korang pinjaman, subsidi; korang nak ape lagi? Ape lagi yang x cukup, hah, babi?!


Ko ingat duit ko dapat dari menjual barang yang ko curi tu halal? Duit yang ko dapat tu ko nak gune ape? Beli dadah? Pelacur?
Kiteorang tuntut kat akhirat. Ko jangan nak main2, pencuri.

Lambat laun, "Sepandai-pandai tupai mencuri, akhirnya dibantai juga". Kalau setakat nak pergi universiti nak mencuri baek xyah blajar, aku rase jadi penyamun lagi bagus. Menyusahkan orang.

P:S// This is a safety message regarding to all university students who is on the brink of final exams. Take care of your belongings safely! Especially your laptops! Lock all your lockers, doors and drawers when you sleep. 

2 comments:

Bad said...

Ya nang pa lah curi baju.. kesian ku nangga nya org.. blaja jak tinggi,tp mencuri.. ish2.. pa nak jadi.. susah2.. sabar jak zil..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠ said...

sabo byk2 ye...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...